ADAPTACIÓ A L'ESCOLA

ELS NENS I NENES QUE COMENCEN P-3 TENEN PER DAVANT TOTA UNA INCÒGNITA PER DESCOBRIR:l L'ESCOLA ÉS PER A ELLS UN ESPAI NOU, ON HI HA UNES PERSONES QUE TAMBÉ ELS RESULTEN NOVES I DESCONEGUDES. INTENTEM POSAR-NOS EN EL SEU LLOC I ENTENDRE'LS: EN AQUESTES EDATS ELS AGRADA SENTIR-SE EN UN ENTORNO CONEGUT I SOBRETOT ESTAR AMB PERSONES QUE ELS RESULTEN FAMILIARS, QUE ELS FAN SENTIR CÒMODES, SEGURS, CONFIATS, PROTEGITS... EN CANVI L'ESCOLA ÉS ENCARA UN LLOC DESCONEGUT PER A ELLS. DAVANT AQUESTA NOVA SITUACIÓ CADA NEN O NENA POT REACCIONAR D'UNA MANERA DIFERENT: ALGUNS L'ACCEPTEN DE SEGUIDA, A D'ALTRES ELS INQUIETA I ELS COSTA MÉS. TANT EN UN CAS COM EN UN ALTRE ÉS UNA REACCIÓ NORMAL. COM PODEU OBSERVAR, ALGUNS NENS I NENES S'ACOMIADEN AMB TRANQUIL.LITAT, D'ALTRES PLOREN, FAN REBEQUERIES...PER INTENTAR NO SEPARAR-SE DELS PARES. CONVÉ QUE US ACOMIADEU DELS VOSTRES FILLS/FILLES AMB NORMALITAT I INFORMAR-LOS DE QUAN ELS VINDREU A RECOLLIR (A L'HORA DE DINAR, DE BERENAR, ETC.), DONAT QUE LES ANGOIXES DELS NENS I NENES ÉS SABER SI ELS PARES TORNARAN A BUSCAR-LOS. CAL MANTENIR LA TRANQUIL.LITAT I PENSAR QUE MOLTES VEGADES QUAN DEIXEU EL NEN/A PLORANT A L'ESCOLA ELS DURA POCA ESTONA. SOVINT ELS PLORS DUREN MENTRE DURA L'ACOMIADAMENT. PER AIXÒ, CONVÉ NO ALLARGAR-LO. SI ELS NENS I NENES S'ADONEN QUE ELS PLORS RETARDEN QUE ELS PARES MARXIN, PODEN UTILITZAR-LO CADA DIA PER ACONSEGUIR QUE US QUEDEU MÉS ESTONA AMB ELLS. A CONTINUACIÓ ELS NEN/A ES VA FENT A LA IDEA, ES DISTREU, ES TRANQUIL.LITZA I ESTÀ BÉ A L'ESCOLA. COSA QUE PODEU VEURE A LES FOTOS D'AQUESTS DIES D'INICI DE CURS.

Comentaris